Mitt första möte med rasen!

Första gången som jag träffade en Dandie var hösten 1988. Min vän Monika frågade mig om jag ville följa med henne för hon funderade på att skaffa en. Det ville jag ju förstås.
Det var Eréne vi åkte hem till och då hade hon Dandien VIP-Win´s Princess Matilda (Majken), vilken härlig hund, så trevlig och go!! Och så roligt att få träffa Eréne!!
Jag hade en annan ras då och hade ingen tanke på att jag skulle bli så kär i rasen.
Monika köpte ingen Dandie, det blev en Storpudel så småningom hos henne.

Jag köpte min första Dandie 1992 av Lili Lagerqvist.



Willows Amalia (Pepsi), en så underbar hund hon var!! Tack Lili för att jag fick köpa henne!!
Här ligger hon på soffan med sina priser.

Pepsis Far Willows Mirage var bror med Lottas första Dandie Willows Walzing Matilda som i sin tur var mor till Erénes Majken. Hoppas ni förstår vad jag menar!

1995 var vi på Tidaholms brukshundklubb på utställning och efter den vanliga utställningen hade dom en tävling till alla hundar som bodde i Tidaholms kommun och Pepsi blev då Tidaholms vackraste hund. Hon älskade verkligen att visa upp sig!!

Pepsi blev Mor till 3 valpkullar, hon var en så duktig Mamma till sina valpar.

Vi har tre Dandisar nu och alla är dom släkt med våran Pepsi.

Vi trivs så bra med våran ras, utan Dandie skulle livet inte vara lika roligt och alla vänner som vi träffat genom rasen så roligt vi har!!

Ha en bra dag M-L!

Kommentarer
Postat av: Janette Andersson

Hejsan Dandielovers!

Kul att få läsa din berättelse om hur du kom i kontakt med rasen och få se en bild på din 1:a Dandie!



2011-03-21 @ 11:30:52
Postat av: Cissi

Hej :)



Jaså, har du bytt blogg nu ;) Den här var också jättesnygg!



Svar: 1000-tack :)

2011-03-22 @ 21:41:10
URL: http://creativelines.blogg.se/
Postat av: M-L

Jag har inte bytt blogg utan denna bloggen har jag och några tjejer till, vi skriver om vad vi hittar på med våra hundar mm.

Kul att du tycker om denna sidan också!!

2011-03-23 @ 08:52:32
URL: http://kennelnewborns.blogg.se/?tmp=131845
Postat av: Cissi

Svar; Jaha, jag missförstod lite ;) Jättesnygg är den i alla fall :D

2011-03-23 @ 19:47:21
URL: http://creativelines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0