Hade det inte varit för Eréne så.......




Akvarell målad av Yvonne Ohlsson Söderholm

När jag sitter och tittar ibland mina vykort så fastnar jag ofta vid akvarellen "Trimträff". Tänk vad en hund kan förändra i ens liv. Genom mötet med andra människor och deras hundar, har man träffat människor som blivit ens "goaste" vänner.
Från vänster på bilden har vi Willows Lady Lu-Lu. En härlig tik som är aktiv inom agility-grenen och håller matte Ann-Britt och husse Lars i trim. Lu-Lu är också mycket duktig på att stöta fram rådjur.
I mitten och till vänster sitter systrarna Ding-Dong Elvira och Ester. Uppfödare till dessa sötnosar är Eréne och Anders Johansson.
Elviras matte och husse är ju Eréne och Anders. För att krångla till det hela, så är dom våra första valpköpare på 80-talet. Så snälla och goa. Det är så härligt. Nu är det år 2011 och vi har fortfarande kontakt med varandra. Vi äger en Dandie Dinmont hane tillsammans också.
Valpen dom köpte av oss var VIP-Win´s Princess Matilda kallad Majken.


"Majken"


Matilda

Majkens mamma var vår älskade Willows Walzing Matilda.En tik som bara var det underbaraste man kunde tänka sig. Från Kennel Willlows har vi köpt tre tikar. Willows Walzing Matilda, Willows Lady Lu-Lu och Willows Miss Marple. Tack Lili, för dessa underbara varelser!! Ett litet PS..Matilda var den första Dandien som genomfört ett karaktärsprov. Hoppas kunna få en rapport från beskrivaren Göte Roman om den händelsen. Unikt, på den tiden...
Dandie Dinmont hanen som Eréne och jag samäger kommer från Kennel VIMAX i Danmark. Uppfödare är Max och Vibeke Renard. Max och Vibeke träffade jag redan på 80-talet när jag förmedlade kontakten med Kennel Goliath´s, Lotta Thisell i Vreta Kloster. Dom köpte en tikvalp som hette Goliath´s Octopussy Pepper. Namnet var jag skyldig till. Valpen blev döpt efter en av James Bonds flammor. Jag har fortfarande kontakt med Max och Vibeke. Också roligt, tycker jag... Hanen vi köpte av VIMAX heter Dusty Dubbs. Kallad Dusty. Han är hos en fodervärd som också har blivit en mycket nära vän. Helt fantastiskt!!!


Dustys MH

Den sistnämda på akvarellen är Ester. Vår älskade Ester!!! Tänk, min valpköpare blev uppfödare till min hund och valpköpare till mig en gång till. Låter kanske krångligt, men det är inte så som det låter. Jag börjar med att presentera valpen som Eréne köpte av mig. VIP-Win´s Cleo Caramel "Maja". Eréne ville ha tillbaka något från sitt egna och det fick hon med Maja. Majas mamma är Ester och Majas pappa är Zimyrs PostMan "Isak".


Ding-Dong Ester

"Maja"

Isak

Isak samäger jag med Jeanette Petterson Roman. Tack vare Isak så har Kalle och jag fått ytterligare två vänner.

Hos Eréne och Anders har man alltid varit välkommen. Dom är mycket gästvänliga. För några år sedan anordnade Eréne en "date" hemma hos sig. Det var Eréne, jag, Anette och Marie-Louise. Att träffas och tillsammans prata Dandie är både kul och lärande. Jag träffade då min tvillingsjäl Marie-Louise. Har fått min allra bästa väninna!!! Våra "gubbar" är också mycket goda vänner. Tänk vad jag har Dandien att tacka för mycket!!
Nu ska jag tacka Eréne för ytterligare två av våra nära vänner. Jag fick ett tipsfrån en Dandie ägare om en pepparfärgad hane. När Eréne och jag var på Älvsjömässan så presenterade Eréne mig för Helena och Marek Denoch. Ägare till Hitchems Conspirious Clown. Kallad Morris. Denne hane rusade rätt in i hjärtat på mig. Vilken hund!!! Vi har sedan den dagen hört av varandra. Vi åker på utställningar tillsammans. Nu har Helena och Marek Jack Russell Terrier. Men Morris är med som support...Helena och Marek är uppfödare till sin första Jack Russell kull. Grattis från oss!!

Helena Denoch med sin älskling Ester

Jag säger bara: Vi lever här och just nu. Ta tillvara på dagen och njut. Tack Eréne för alla mina vänner jag och Kalle har fått.

Kram Lotta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0